Kako trčimo zimi?

Kako trčimo zimi?

Nije obavezno zatvaranje u teretanu i treninzi  u toku zimskog perioda, jer vjerovali ili ne, trčanje u zimi može biti veoma zabavno i korisno. Hladan i osvježavajući zrak, sunčana jutra te sama činjenica da ste jedan od rijetkih koji su zamijenili toplu dekicu za fizičku aktivnost ovog tipa učinit će zimsko trčanje još privlačnijim. Ukoliko niste raspoloženi da sami trčite zimi naša preporuka je svakako da se pridružite nedjeljnim treninzima na Velikoj aleji ili okolnim planinama. Udruženje Marathon Sarajevo svake nedjelje okuplja veliki broj trkača na aleji na Ilidži te čak i na temperaturama od -7 uživaju u trčanju.

Sarajevo Marathon nedjeljni trening

Sarajevo Marathon trening svake nedjelje

Kod trčanja zimi najvažniju ulogu svakako ima pravilno odjevanje. To znači pripremiti se za hladnoću te klizav teren. Za najbolje rezultate trening trebate započeti odjeveni tako da vam je skoro pa neugodno hladno. Međutim, za 10-ak minut ćete se zagrijati i taj osjećaj će preći u ugodan osjećaj topline. Ukoliko vam je već pri izlasku toplo – zagarantirano je kasnije pregrijavanje.

Kako se spremiti za zimski trening?

  • Patike u kojima većina trkača trenira zimi su klasične, cjelogodišnje patike. Međutim, ukoliko ste u mogućnosti možete kupovati i sezonsku obuću za trčanje, odnosno za hladni period zimske patike koje imaju vodotpornu membranu. Ova membrana i ostali dodaci će ove patike učiniti težim i krućim, ali će također održati stopala suhima od kiše, lokvi, bljuzgavice ili snijega. U kombinaciji sa zimskim čarapama koje moraju prekrivati Ahilovu petu ćete se osigurati od hladnoće i uživati u svom zimskom treningu.
  • Kada je riječ o odjeći slojevito oblačenje je ključno za adekvatan trening. Svi slojevi moraju biti od prikladnih tehničkih ili sportskih sintetičkih materijala te u svakom slučaju se treba izbjegavati pamučna odjeća. Prvi sloj odjeće bi trebao biti od tankog materijala uz tijelo. Drugi sloj ima funkciju zagrijavanja te može biti u vidu majice dugih rukava (flis je odlčan materijal za toplotu, ali ne i za vjetar). Treći sloj odjeće ima funkciju dodatnog zagrijavanja te zaštite od vjetra i mogućih padavina. Stoga, treći sloj bi trebao biti nepropusni šuškavac. Na kraju, opet napominjemo da je nužno izbjegavati odjeću od pamuka, jer upija i zadržava znoj koji nas ubrzo počinje hladiti.
  • Za donji dio opreme preporučuju se toplije (termo) tajice.
  • Dva najvažnija dodatka za trčanje zimi su kapa i rukavice. Naime, putem glave i vrhova ruku gubi se veliki dio topline. Stoga se mnogi čude kada iskusni trkači trče zimi u kratkim tajicama i majici kratkih rukava, a imaju kapu i rukavice.
  • Dobre sunčane naočale će smanjiti odsjaj od snega te povećati vidljivost (polarizovana stakla su najbolja).
  • Koristan dodatak, naročito kod trčanja u prirodi, su gamaše koje se obuvaju preko gornjeg djela patika te se stisnu uz nogu. Na taj način zaštitit ćemo stopala od snijega, prašine, kamenčića, blata i donekle vode.
  • Gripovi za led su još jedan odličan dodatak obući za zimsko trčanje. Idealni su za trčanje kada je teren zaleđen. Gripovi se navlače na patike, a metalni šiljci s donje strane se ubadaju u led. Na ovaj način možete bez problema trčati po zaleđenim površinama bez proklizavanja i straha od pada.
  • Noćno trčanje podrazumijeva dodatnu opremu. Obavezno se preporučuje čeona lampa, reflektirajući prsluk ili pojas za noćno trčanje jer je važno da budemo vidljivi vozačima te da sami vidimo terern kojim trčimo.
  • Pojas s bočicom za napitke koristi se i zimi, jer se znojimo i trošimo tekućinu te moramo nadoknaditi izgubljene elektrolite. Za duža trčanja, treking ili trail u prirodi ili na planini poželjan je ruksak ili prsluk u koji nam stane više stvari, kao što su rezervna majica, čarape, šuškavac, veća količina napitka, karta, čeona lampa, mobitel…

Poslije treninga je ključno odmah presvući cjelokupnu opremu, uključujući i donje rublje. Ukoliko ne želite da se prehladite, ne smijete dozvoliti da se ova odjeća suši na vama. Ukoliko posumnjate na hipotermiju, koju karakterišu intezivno drhtanje, nepovezan govor i zamor važno je odmah potražitit pomoć.

Iako vjerujemo da se podrazumijeva sve treninge započinite zagrijavanjem te završavajte istezanjem kod kuće. I ne zaboravite da ne postoji loše vreme, već neadekvatna odjeća. 🙂

 

 

facebook
instagram
twitter